تشریح اهداف برگزاری مسابقات کشوری «هاردوار»

در گفتگو اختصاصی با دبیر اجرایی ششمین دوره مسابقه هاردوار اهداف برگزاری آن تشریح شد: یکی از اهداف مهم برگزاری مسابقه هاردوار، آشنا کردن شرکت‌کنندگان با چالش‌های واقعی صنعت و مسائل روز اینترنت اشیا است.

به گزارش روابط‌عمومی ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات، ششمین دوره مسابقه هاردوار با همکاری انجمن علمی دانشکده کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف و با حمایت این ستاد به کار خود پایان داد.  در این مسابقه که با هدف آشنایی دانشجویان با چالش‌های صنعت، ارائه راهکارهای نوآورانه و توانمندسازی آنان در سخت‌افزار برگزار شد، 50 تیم سه نفره شرکت داشتند. پس از داوری آثار و پروژه‌های ارائه شده توسط تیم‌ها، معرفی شدند

هومان کشوری، دبیر اجرایی ششمین دوره مسابقه هاردوار در گفتگو اختصاصی اظهار داشت: این مسابقه فرصتی برای دانشجویان فراهم می‌کند تا با مسائل و مشکلات موجود در صنایع مختلف آشنا شوند و راهکارهای نوآورانه برای حل آنها ارائه دهند.

وی تصریح کرد: در این رویداد که در قالب یک مسابقه برگزار شد، ابتدا حوزه‌های سخت‌افزار، سیستم و سیستم‌های نهفته در راستای شناخت بهتر شرکت‌کنندگان از این حوزه‌ها معرفی شدند. سپس شرکت‌کنندگان که دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشکده‌های برق و کامپیوتر و افراد علاقه‌مند به حوزه‌های سخت‌افزار و اینترنت اشیا هستند، در قالب تیم‌های ۳ نفره به مدت ۲ روز چالش‌های مختلفی را با استفاده از ابزار و قطعات سخت‌افزاری تجربه کرده و برای حل این چالش‌ها از دانش عملی و مهارت‌های خود استفاده می‌کنند.

دبیر اجرایی این مسابقه اعلام کرد: مسابقه هاردوار با همکاری تیم‌های مختلف برگزار شد که هر کدام وظایف خاصی را بر عهده داشتند. تیم علمی که مسئول طراحی چالش‌های مرتبط با صنعت، ارزیابی تیم‌های شرکت‌کننده و هماهنگی ارائه‌های علمی رویداد بود. تیم فنی؛ برنامه‌ریزی و آماده‌سازی سایت و زیرساخت‌های مجازی رویداد را بر عهده داشت. تیم رسانه تبلیغات برای رویداد و آماده‌سازی محتواهای متنی و تصویری را انجام داد. تیم اجرایی هماهنگی‌های روز مسابقه، آماده‌سازی محل و برگزاری و راهنمایی شرکت‌کنندگان را مدیریت کرد. و تیم اسپانسرشیپ نیز مسئول برقراری ارتباط و مذاکره با شرکت‌ها برای حمایت مادی و معنوی از رویداد بود.

به گفته وی برای برگزاری موفق ششمین دوره مسابقه هاردوار، نیازمندی‌های مختلفی از قبیل فراهم‌سازی زیرساخت‌های فنی، اسکان و پذیرایی شرکت‌کنندگان، تأمین جوایز تیم‌های برتر و تهیه قطعات الکترونیکی مورد نیاز وجود داشت که به دقت برنامه‌ریزی و اجرا شد.

//isti.ir/Zfsy